Do detailu ale ne za něj

Ačkoliv se může zdát, že z pohledu UX a dalších komponent je výhrou na poli webdesignu propracovaná grafika, ne vždy si návštěvník všimne úsilí, námahy a mnoha návrhů, které vedly k finálnímu produktu. Dnešní článek jsem proto nazval Do detailu ale ne za něj, protože to je hlavní gró všech designérů. Připravit skvělý návrh totiž také znamená vědět, kdy přestat.

web-1045994_960_720Neřešte zbytečnosti.

Všimli jste si někdy, že často platí, čím větší společnost, tím minimalističtější design? Není to náhoda, koukněte třeba na nejnavštěvovanější stránku na světě Google nebo produktovou značku obří společnosti Unilever. Správný grafik totiž ví, že jeho výtvor by měl mluvit hlavně sám za sebe. Zaměření společnosti, kde je hlavním tahákem online ruleta tak bude pouze a jen na tuto hru, s jednoduchou velkou grafikou, která jen dotváří celkovou funkčnost. Ostatní by odvracelo pozornost.

Od největších k nejmenším

Dobré pravidlo, které vás snad nikdy nezklame je také od největších po nejmenší. Vždy, když si uděláte plán svého postupu, budete muset udělat kostru a poté se pustit do detailů. Pokud tento postup budete řešit dle velikostí částí celku, dostanete se celkem rychle k cíli. Detaily, které máte celou dobu v hlavě, zapojte až nakonec. Takto jich určitě nikdy nebude tolik, aby narušovali celkový dojem a hlavní part bude hrát opět větší grafika. Příklad pronájmu aut mluví za vše. Hlavní obrázek je zde soběstačný. Spousta designérů by ale doplnila detaily, které jsou v tomto případě zbytečné. Hlavní je zde UX a webový formulář, ostatní je vedlejší.

 

Jaké vytváříte grafiky vy? Nepomohlo by vám také někdy ubrat? Zkuste se nad tímto článkem zamyslet, hodně štěstí u zakázek.