Foto vs. grafika

Ať už se jedná o web, sociální sítě, PPC reklamu a nebo jakýkoliv jiný způsob prezentace, který si žádá grafický prvek, můžete se setkat s dilemou, zda použít uměle vytvořené grafické prvky nebo aktuální fotografie. Hned na začátku musíme říct, že se nejedná o vůbec triviální problém a správné určení řešení je navíc často kritické vůči vašim cílům.

haunted_spooks_1920_-_adK pochopení problémů reálné fotky versus vytvořené grafiky zavítáme okrajově nejdříve k základním otázkám marketingu. Hned od dob, kdy se začaly masivně rozšiřovat média s možností použití grafických prvků, je lidstvo začalo používat k prodeji produktů. Ať už to byla televize v polovině minulého století nebo hlavně internet ke konci stejného století. Z pohledu marketérů na začátku to dost dlouho znamenalo co nejvíce propracovanou vytvořenou grafiku, chytré slogany apod.. U té totiž můžete lépe kontrolovat její obsah a zaměřit pozornost zákazníka na informace, které vy sami potřebujete zdůraznit. Jak je to ale z pohledu zákazníka? Dlouhou dobu byl tento formát standardem, nicméně, jak asi vidíte je v režii hlavně marketérů, a nebojím se říct, že zákazník se začíná bouřit. Na druhou stranu  opačně extrémních fotografických webů, jako je třeba stránka designéra Novagua je stále málo.

Stále více a více se tak marketéři v digitální době přiklánějí na stranu originálních fotografií, tedy ne těch vyumělkovaných z fotobanky. Taková fotka skrývá menší možnost “ohybu” pro marketéra, ale nabízí volnost pro zákazníka a to je výhra. Pokud si zákazníka hned od úvodní reklamy neznepřátelíte, jste na cestě k úspěchu. A přesycený trh grafik si tuto změnu žádá. Nejjasnějším příkladem jsou sociální sítě, které jsou naplněny uživatelským obsahem, což jsou většinou dnes fotky a videa. A ačkoliv může být chytrá grafika i zde úspěšná, ze statistik vyplývá, že uživatelé preferují reálné fotografie, s kterými se mohou ztotožnit. Přemýšlejte tak na změnou formy obsahu a experimentujte. Pokud tedy vlastníte web i na WordPressu, který je převážně grafický jako je například České Casino, zkuste do své strategie zařadit i reálné fotografie a měřte změny. Jsme si jisti, že budou pozitivní ihned, jak se citově přiblížíte k zákazníkovi.