Rady a zkratky pro webdesign – část první…

computer-1591018_960_720Ať už grafiku všeho druhu vytváříte nebo pouze přijímáte zadané zakázky, vězte, že se vám následujících pár řádků bude hodit, abyste věděli, co funguje a kde si dát pozor. Představím vám totiž začátečnické body, které jsou malými, ale ceněnými zkratkami k vynikající grafice.

Bílá je dobrá

Hlavní pravidlo, které poslouchá více a více webdesignerů je (konečně) použití bílých (nebo prázdných) prostor na vašem webu. Méně je někdy více a pro webdesign a bílé prostory to platí dvojnásob. Velmi často se setkávám s tím, že klienti chtějí dostat co nejvíce informací (slogany, akční nabídky, tlačítka apod.) do grafiky – obraz je přeci lepší než text, že? Asi víme, že vždy to tak není a v mnoha případech by stačilo ubrat na snaze a přidat volné místo. Vaše grafika (i sdělení, tlačítka apod.) musí dýchat. Typický příklad jak na to je www.google.com, za středně dobré využití bych považoval www.ceskecasino.cz a nejméně se mi zdají vhodné weby využívající bloky jako www.epojisteni.cz. Vidíte ten rozdíl?

Vyzkoušejte velké grafiky

Aniž bych chtěl opět poukazovat na slabiny webu www.epojisteni.cz, vrátíme se k němu ještě v tomto odstavci a to kvůli velikosti grafik. Zde je totiž vidět jasná snaha dostat co nejvíce informace na první část úvodní stránky, tak abych ještě před scrolováním nebo odchodu ze stránky viděl, co nejvíce informací, které mě přesvědčí o službě. To není úplně to nejlepší řešení vždy. Trend je totiž opačný, nechme návštěvníky žít i na webu v příjemném prostředí, které v nich samo vyvolá touhu objevovat. Takto funguje například www.csob.cz, www.wordpress.com a spousta spousta dalších.

 

Další tipy příště.